sunnuntai 17. toukokuuta 2020




                                                     17.5.

                                         Aiempia tapahtumia
                                                    (osa 1)



Tasan vuosi sitten jouduin sairaalaan ja niistä ajoista jäi kirjaimellisesti arpi.
Mitä oon jutellu mun hoitajienkaa oon hoksannu että en muista joitain asioita siltä ajalta. Se ei tarkota sitä että mulla ois huono muisti koska muistan kuitenkin asioita mitä on tapahtunu 2-3 vuotta sitten vaan siitä että elin vähän sumussa. En muista esim. viime vapusta mitään kun oltiin vasta muutettu Toppilaan. Sit Dansku lähti ja joutuin kuukaudeksi sairaalaan.  Mulla tuli sairaalassa muutaman kerran tärinäkohtaus. Tärisin koko tyttö kaulasta alas päin ja sen aikaa mulla oli vaikeeta hengittää (vaikka oonkin hengityskoneessa). Tärinäkohtaus kesti n. 15min eikä se menny ohi ilman rentouttavaa lääkettä. Tiesin että tärinäkohtaukset tuli sen takia kun en päässy istumaan omaan tuoliin. Pyysin mun äitiä tai iskää tuomaan mun oman tuolin sairaalaan mut kumpikaan ei voinu joten viimesenä toivona kysyin mun kummisetää ja sen naisystävää. Ne sano että ''Ilman muuta me tuodaan''. 😊 Sanoin että ''Voin soittaa taksin tulemaan sinne ja tuutte sillä tänne''. Mun kummisetä sano että ''Ei tarvi taksia, me tullaan pakettiautolla''. 😊 Mun sisko ja sen mies meni vara-avaimenkaa mun Toppilan asuntoon ja otti mulle vähän vara vaatteita ja hoitotarvikkeita mukaan. Sit ne kaikki lähti tuomaan mun sähkäriä pakettiautolla sairaalaan. 😊 On kyllä ihanaa kun on elämässä tommosia ihmisiä! 😍💗

Lääkärit vähän mietti että pitäskö mun olla vielä pari päivää osastolla mut mä sanoin että ''Mä haluun juhannukseksi kotiin. Mun sisko, sen lapset ja mies tuli kattoo mua sairaalaan ja sit kohta lääkäri tuli sanoo että ''Sä pääset lähtee kotiin vaikka heti''. Katoin mun siskoa ja sen miestä yllättyneenä (ihan niinku oisin kysyny ''Kuulitteko tekin tuon?'') 😀 Kun pääsin kotiin niin mulla oli ilta- ja yövuorossa semmoset hoitajat ketä en ollu nähny ennen. Toinen niistä hoitajista on käyny tekemässä välillä vuoroja mun luona mut toista hoitajaa mä näin n. pari viikkoo sitten. En muistanu sitä toista hoitajaa ennen kun yks hoitaja kerto siitä OYS:sin ajasta. En myöskään muista siitä juhannuksesta mitään. Mun lääkitystä oli muutettu sairaala reissun aikana että en jäykisty ihan kankeaksi kun makasin vaan sängyssä. Lääkkeet oli samoja mitä oon syöny jo monta vuotta mutta annostus oli paljon isompi. Ne lääkkeet vaikutti  niin paljon että mulla oli vaikeeta liikuttaa mun kättä. Sähkärin ohjaaminen ja syöminen oli vaikeeta. Sit lääkitys laskettiin normaaliksi ja jumppasin mun kättä niin sit aloin paranee kunnolla. Eikä siinä käden toipumisessa ees kestäny kauaa. 😊



                  Tämä kuva kerettiin ottaa just ennen ku pääsin kotiin.
                                   Kuvassa on mun kummityttö.❤️

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti