lauantai 19. joulukuuta 2020

Asioitten hoitamista

 

                       Mulla kävi pari päivää sitten huono juttu. 

Sain viestin puhelimeen että en oo maksanu postimaksuja. Kaikki oli suomeksi ja kerkesin jo laittaa kortin numeron sit siihen tuli joku teksti englanniksi niin kysyin mun hoitajalta että ''Mitä tuo tarkottaa?''. Mun hoitaja sano että ''Se on huijaus. Mullekkin tuli tommonen vaikka en oo ees tilannu mitään''. Soitin heti äitille, kerroin tilanteen ja kysyin että ''Passaako jos siirrän mun rahat sun tilille?''. Äiti sano että ''Joo, teeppä niin ja soita sitten pankkiin''. 😊 Tärkein oli siirtää rahat toisen tilille ettei niitä pöllitä. Soitin sitten pankkiin ja kuoletin kortin. Mua aluksi jännitti soittaa äitille kun oon kuullu monta kertaa että ''Kortti- tai tilitietoja ei saa luovuttaa mihinkään epämääräiseen''. Tilitietoja en ois kyllä ees laittanu mihinkään mut tuon korttiasiankaa menin lankaan (ensimmäisen ja viimesen kerran 😊). En osannu ajatella että se ois huijaus kun tilailen aika paljon juttuja netistä.

Mulla jäi tuosta tilanteesta kuitenkin aika hyvä fiilis kun aloin heti hoitelee asioita eikä mitään vakavaa kerenny sattua. 😊 N. 1-2v sitten en ois toiminu yhtä hyvin. En ois kehannu soittaa äitille ja kertoa että mokasin siinä asiassa mistä on sanottu monta kertaa. Olisin varmaan oottanu huomiseen ja sillon tili ois jo ollu tyhjä. Juttelin mun hoitajankaa että ''Postimaksut ei voi olla maksamatta kun ne kuuluu siihen tilauksen tekemiseen''. Tulipahan tämäkin opittua. 😊 Äiti ja mun hoitaja sanokin että ''Hyvä kun aloit heti soittelee ja hoitaa asioita''. 😊 Nyt me ollaan tehty järjestelyjä äitinkaa siihen asti että saan uuden kortin. 😊

Sit pitäs lähtä jouluostoksille. 😊


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti