perjantai 24. marraskuuta 2023

Taiteellista elämää - Lumo light-koti

 

Taas asiaa Limingan taidekoulusta. 😀

Oon laittanu nyt lähipäivinä joulujuttuja kotiin ja lisää on tulossa. 😊

Mun kotoa pikkuvessasta palo lamppu, mun piti ostaa uus lamppu ja siinä meni vähän aikaa että sain sen hommattua. Mun hoitaja laitto sinne vessaan mun vihreet talvivalot. Pari mun hoitajaa sano mulle että ''On jännää ku tulee tuolta vessasta pois nii näkee n. 10 sekunttia kaikki pinkkinä''. 😦😀 Sanoin että ''Joo, se ei oo harha, se on tutkittu juttu ja oon itekki todistanu sen. 😀 Ku olin ekaa vuotta (2017) Limingan taidekoulussa, meillä piti kattoo n. 10-20 sekunttia erivärisiä isoja kartonkeja. Jos tuijotettiin punasta kartonkia nähtiin sen jälkeen huone vähän aikaa vihreenä, jos tuijotettiin vihreetä kartonkia nähtiin sen jälkeen huone vähän aikaa punasena, jos tuijotettiin keltasta kartonkia nähtiin sen jälkeen huone vähän aikaa violettina ja  niin edelleen. Se johtuu siitä että kirkkaan värin tuijottaminen on aivoille yhenlainen rasite ja aivot yrittää korjata sitä rasitusta tietyn värin vastavärillä. 😊

 No mut jos punanen on vihreen vastaväri nii miks näkee pinkkiä?

Mä päättelin sen nii että ku ne vihreet valot on niin kirkkaat nii sen jälkeen näkis pinkkiä ja mulla kyllä on olkkarissa pinkit kirkkaat talvivalot, joten se voi korostaa sitä efektiä. 😊


 

Itseasiassa nyt ku etin tähän postaukseen malliksi Väriympyrää ja vastavärejä, se todisti mun teorian oikeeksi. Tuli fiksu olo. 😀


 


 Kirkkaitten valojen takia sanon mun kotia talvisin Lumo light-kodiksi. 😀 Oon käyny Lumo light-festareilla joka vuosi ku ne on järjestetty Oulussa mut tänä vuonna en käyny. Olin perjantaina Ouluhallissa Pikkujoulu Piknikissä, lauantaina samassa paikassa mun kaverinkaa kattomassa Käärijää ja sunnuntaina olin Pt-tanssissa. 😊

 Kerroinkin mun edellisessä postauksessa että mun tuoli hajos. Ootin Qstockista tosi paljon Käärijän keikkaa mut onneks nyt pääsin paikalle. 

Oli tosi hyvä- ja energinen keikka. 😀😍 Lisää kuvia ja videoita näkee Taiteellista_elamaa - Imstasta. Siellä on myös kuvia ku esitin Ariana Grandea ja Halloweenina olin Cruella de Vil. 😀  

(Ei muuten ollu helppoo saada mustaa väriä pois 😀)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti