torstai 17. tammikuuta 2019




                                               17.1.2019


                                    Seksi ja seksuaalisuus

Monet ihmiset sanoo että ''Vammaiset/liikuntarajoitteiset ei voi harrastaa seksiä tai saada lapsia'' mut monet niistä jutuista on huhuja tai väärinymmärrettyjä. Mullekki on sanottu että ''Sä et voi ikinä saaha poikaystävää tai te ette voi ikinä olla kahestaan kun sulla on kokoajan hoitaja.'' Se tuntuu ihan yhtä pahalta kun ns. ''terveelle ihmiselle'' sanottas että ''Sä et voi ikinä saaha poikaystävää'' Niihinkin voi keksiä ratkaisuja että voi olla kahestaan. Esim. Ei sen hoitajan tarvi olla kokoajan siinä vieressä kyttäämässä mitä teen tai mitä puhun ja kenen kanssa. Hoitajan pitää olla vaan tarpeeksi lähellä että kuulee jos tarvin apua. Mun siskolla on 1-vuotias poika joka on mun mielestä
''Maailman söpöin lapsi''😍 niin oon alkanu miettii että ''Voinkohan mä saaha ikinä lapsia?''
Mulla ei ainakaan pitäisi olla biologillisesti mitään estettä miks en vois saaha lapsia ja raskauskin olis helpompaa kun ei tarvis kävellä eikä rasittaa itteä niin paljon kun voi istua pyörätuolissa.
(Tämä ei tarkota sitä että en haluais kävellä mut joskus pyörätuolista on hyötyäkin)
Kävin tänään poikaystäväni kanssa seksuaaliterapeutilla kun oon miettiny että ''Voinkohan mä saaha ikinä lapsia?''. Me juteltiin meijän elämäntilanteesta ja sanoin myös että ''En halua lapsia ainakaan ennen kun oon 20v. Oon nyt vasta 18v ja meillä on vielä opiskelutkin kesken, eikä me olla oltu yhessäkään kun vuosi.''  Seksuaaliterapeutti sano että ''Te ootte aatellu ihan fiksusti eikä sitä tarvikkaan olla heti lapsia hankkimassa, sitten kun on sopiva elämän tilanne niin kannattaa myös käydä lääkärin ja kynekologin kanssa juttelemassa kun sulla pitää varmaan olla vähän enemmän tarkistus käyntejä että varmistetaan että kaikki on hyvin vauvalla ja sulla. Ei oo yhtään huono juttu että tulitte jo nyt käymään niin tiiätte ainakin vähän mitä tarvii tehä kun on sopiva ajankohta.. ja täältä voi tulla kysymään lisää jos siltä tuntuu.''😊
Vammaiset/liikuntarajoitteiset siis voi saaha lapsia, siihen saattaa vaan tarvita enemmän apua monesta suunnasta.




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti