keskiviikko 23. tammikuuta 2019




                                                  23.1.


                                       Vanhempainilta


Kävin tänään mun entisessä- (erityis) koulussa vanhempainillassa kertomassa mitä oon tehny sen koulun jälkeen. Mun lisäksi oli 2 muuta entistä oppilasta ja yhen entisen oppilaan äiti. Pari opea kysy meiltä kysymyksiä ja me vastattiin parhaamme mukaan. Eka esiteltiin vähän itseämme ja sit meiltä kysyttiin että ''Miltä tuntu kun piti alkaa miettii jatko-opintoja?'', ''Mitä tykkäsit uudesta koulusta?''...
''Miltä aikuistuminen on tuntunu?'' En vastaa kaikkiin kysymyksiin nyt kun tästä tulis niin pitkä juttu kun me oltiin siinä n. 1.5h mut kun kysyttiin ''Miltä aikuistuminen on tuntunu?'' niin sanoin että
''Nuorempana tuhlasin kaikki kuukausirahat kerralla mut nykyään kun asuu omassa kämpässä niin ei voi tuhlata kaikkia heti kun pitää maksaa laskut ja ostaa ruokaa'' (lemmikeistäkin pitää huolehtia)
''Kun asuin vielä kotona ja sain KELA:lta ja OYS:sista rahaa niin mä opettelin eka että se raha riittää koko kuukaudeksi vaikka ei tarvinu maksaa ruokia tai laskuja mut sit kun ruuat ja laskutkin pitää maksaa .. kyllä siihen oppii mut oli hyvä aluksi harjotella että raha riittää kuukaudeksi ilman pakollisia menoja'' 😊 Yks luokan avustaja sano lopuksi että ''Kylläpä te puhuitte fiksuja, paljon fiksumpia mitä mä puhuin tuossa iässä'' 😊 Mä sanoin kans siinä lopuksi kaikille että
''Mä oon käyny täällä muutaman kerran OPO-tunneilla kertoo itestä ja oon sanonu oppilaille että oon taidekoulussa ja oppilaat on halunnu kuunnella että mitä mä teen koulussa, niin sain idean että voisin alkaa pitää taidekerhoa täällä koulussa'' 😊 Sain aploodit siitä😃 Sanoin myös että ''Monesti ihmiset sanoo että ''Liikuntarajoitteiset ei voi tehä joitakin juttuja'' mutta todellisuudessa kyllä voi, ei ehkä ihan samalla tavalla mut sitten vähän eri tavalla...'' Blogin kirjottamisesta oli mainittu vähän aikaa sitten että ''En tiiä voiko blogin pitämisestä saaha palkkaa mut pitää tehä sitä mistä tykkää''
Niin jatkoin että ''Mä oon kuullu että blogin pitämisestä voi saaha palkkaa jos on kiinnostavaa asiaa ja ihmiset jaksaa lukea. Mäkin alotin pitää blogia n. kuukausi sitten. Mä kirjotan liikuntarajoitteisen elämästä.'' Muutamat tyypit kysykin mun blogin nimeä ennen kun lähti kotiin ja aiko käydä lukemassa. 😊 Musta on aina tosi kiva käydä tuolla koulussa, tuun itekki hyvälle tuulelle kun muutkin on ilosia. 😊

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti