lauantai 5. tammikuuta 2019

Veeran päiväkirjat - Taiteellista elämää




Moi!

Oon  Veera 18v. Oulusta



Sairastuin 2-vuotiaana bakteeriperäiseen aivokalvon tulehdukseen josta seurasi osittainen neliraajahalvaus ja hengityshalvaus. Aluksi en pystyny liikuttamaan mitään kehon osaa kaulan alapuolelta ja puhuminenkin oli vaikeaa uuden hengityskoneen kanssa. Olin sairaalassa puolitoista vuotta, sitten lähin kotiin hengityskoneen, pyörätuolin ja hoitoringin kanssa. Oon pikkuhiljaa parantunu aivokalvon tulehduksesta.
Sain 5-vuotiaanaana sähköpyörätuolin niin oon pystyny ite menemään paikasta toiseen. Oon jo muutan vuoden ajan tehny asioita mitä oon halunnu. Oon käyny 2 ekaa luokkaa niin sanottujen ''normaaleiden'' kanssa jonka jälkeen menin erityiskouluun. Oon myös käyny rippikoulun, monilla festareilla, harrastan pyörätuolitanssia, käyn taidekoulussa ja syksyllä ajattelin alottaa lukion.

Tein tän blogin että voisin kertoo mun omia kokemuksia miten elää liikuntarajoitteisena maailmassa mikä ei oo aina niin suvaitsevainen koska asioista ei puhuta ja jos jotkut samankaltaiset ihmiset on masentuneita kun ei voi liikkua kunnolla: Voi asioita tehä liikuntarajoitteisenakin. :)

Tämä blogi sai idean siitä kun aloin kirjottaa päiväkirjaa 16-vuotiaana.





Sairastuin 2-vuotiaana bakteeriperäiseen aivokalvon tulehdukseen mistä seurasi osittainen neliraajahalvaus ja hengityshalvaus. Aluksi en pystyny ​​liikuttamaan mitään kehon osaa kaulan alapuolelta ja puhuminenkin oli vaikeaa uusi hengityskoneen kanssa. Olin sairaalassa puolitoista vuotta, sitten lähin kotiin hengityskoneen, pyörätuolin ja hoitoringin kanssa. Oon pikkuhiljaa parantunu aivokalvon tulehduksesta. Sain n. 5-vuotiaana sähköpyörätuolin niin oon pystyny ​​ite menemään paikasta toiseen. Oon jo muutaman vuoden ajan eri vaiheissa, kun on kyse halogeenista, käytännöllisesti katsoen 2 ekaa luokkaa niin sanottujen '' normaaleiden '' kanssa $ jälkeen menin erityiskouluun. Oon myös käyny rippikoulun, monilla festareilla, harrastan pyörätuolitanssia, käyn taidekoulua ja syksyllä ajattelin alottaa lukion.
Sairastuin 2-vuotiaana bakteeriperäiseen aivokalvon tulehdukseen mistä seurasi osittainen neliraajahalvaus ja hengityshalvaus. Aluksi en pystyny ​​liikuttamaan mitään kehon osaa kaulan alapuolelta ja puhuminenkin oli vaikeaa uusi hengityskoneen kanssa. Olin sairaalassa puolitoista vuotta, sitten lähin kotiin hengityskoneen, pyörätuolin ja hoitoringin kanssa. Oon pikkuhiljaa parantunu aivokalvon tulehduksesta. Sain n. 5-vuotiaana sähköpyörätuolin niin oon pystyny ​​ite menemään paikasta toiseen. Oon jo muutaman vuoden ajan eri vaiheissa, kun on kyse halogeenista, käytännöllisesti katsoen 2 ekaa luokkaa niin sanottujen '' normaaleiden '' kanssa $ jälkeen menin erityiskouluun. Oon myös käyny rippikoulun, monilla festareilla, harrastan pyörätuolitanssia, käyn taidekoulua ja syksyllä ajattelin alottaa lukion.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti